Primer punt de càrrega que permet al vehicle elèctric retornar la seva energia a la xarxa

Data: 25/06/2012

El passat 7/06/12 Endesa va presentar per primera vegada a Europa el primer punt de càrrega que permet subministrar l'energia disponible en la bateria del vehicle elèctric a la xarxa elèctrica. Aquest punt de càrrega incorpora la tecnologia V2G (vehicle to grid - del vehicle a la xarxa) i també V2H (vehicle to home - del cotxe a casa), de manera que l'usuari podrà vendre la seva energia al sistema elèctric o subministrar energia a la seva llar des del vehicle.

Aquest innovador sistema s'ha realitzat en el marc del projecte NOVARE V2M (Vehicle to Microgrid), que est√† finan√ßat i impulsat per Endesa, la investigaci√≥ del qual i el desenvolupament el lidera el Centre d'Innovaci√≥ Tecnol√≤gica en Convertidors Est√†tics i Accionaments (CITCEA) de la Universitat Polit√®cnica de Catalunya (UPC) i que compta amb la participaci√≥ de l'Institut d'Investigaci√≥ en Energia de Catalunya (IREC). Aquest projecte busca impulsar les xarxes el√®ctriques intel‚ÄĘligents (Smart Grids), desenvolupant eines que permetin optimitzar la producci√≥ i la distribuci√≥ d'energia el√®ctrica, facilitant l'equilibri d'oferta i demanda entre generadors i consumidors.

Les proves reals d'aquest sistema s'han presentat al Congr√©s Internacional de Vehicles Intel‚ÄĘligents organitzat per l'Institut d'Enginyers El√®ctrics i Electr√≤nics (IEEE), que per primera vegada s'ha celebrat a Espanya. El punt de c√†rrega que es va presentar a la comunitat cient√≠fica internacional s'instal‚ÄĘlar√† a M√†laga, en el marc del projecte ZEM2ALL, liderat tamb√© per Endesa, en l'√ļltim trimestre de l'any, juntament amb altres 5 punts tamb√© bidireccionals, 16 punts de c√†rrega r√†pida i altres 200 de c√†rrega convencional.

Més informació en: http://www.endesa.com/es/saladeprensa/noticias/paginas/v2g.aspx