L’Energia Eòlica centra les VIII Jornades Internacionals d’Innovació Energètica del CITCEA-UPC

Data: 06/11/2013

Nou èxit de participació a les Jornades Internacionals d’Innovació Energètica organitzades pel CITCEA-UPC en el marc d’activitats de la Càtedra ENDESA RED, celebrades el passat 31 d’octubre a l’Escola tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona ETSEIB-UPC. En la VIII edició d’aquest esdeveniment, el CITCEA-UPC ha aconseguit reunir a casi 200 assistents entre professionals de la indústria, investigadors acadèmics i estudiants/es de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC BarcelonaTech) i d’altres universitats europees.

Enguany, les Jornades s’han titulat "WIND POWER TO THE GRID" centrant les ponències en les últimes innovacions tecnològiques i la recerca desenvolupada en l’àmbit de la generació i transmissió d’energia eòlica terrestre i marina. Al càrrec d’aquestes ponències han estat investigadors i professionals d’alt nivell procedents d’institucions de renom internacional en aquest camp científic, essent d’especial menció empreses com Alstom Renovables i Prysmian, així com els centre de recerca Fraunhofer Institute for Wind Energy and Energy System Technology i l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC). A més, el CITCEA-UPC també va poder donar a conèixer els darrers resultats obtinguts amb la seva recerca i la seva activitat de transferència tecnològica, els que l’ha permès assolir importants fites científiques i ésser referent en l’àmbit de l’energia eòlica marina.

Les Jornades van ser inaugurades per la nova Directora de l’ETSEIB-UPC, la Sra. Neus Cònsul; i van concloure amb una breu presentació de l’actual projecte de crowdfunging impulsat pel CITCEA-UPC per l'abastiment d'electricitat per l'hospital de Goundi (Txad) mitjançant la Gasificació de Biomassa.