VII Jornades Internacionals d’Innovació Energètica del CITCEA-UPC “Smart Grids Technology”

Data: 15/10/2012

El passat 4 d’octubre es va celebrar la 7ª edició de les Jornades Internacionals d’Innovació Energètica que anualment organitza el CITCEA-UPC, Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics y Accionaments de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), junt amb la Càtedra Endesa Red de Innovació Energètic CERIEN-UPC.

L’Acte, que es va celebrar a l’Escola tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona de la UPC, va tractar sobre la tecnologia se les “Smart Grids” (Xarxes Elèctriques Intel•ligents), tema de molta actualitat dins el Sector Energètic i focus de l’actual inversió en I+D dut a terme en aquest camp, tant a nivell nacional com internacional.

Las Jornades van ser inaugurades pel director de ETSEIB (Escola tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona de la UPC,), Sr. Francesc Roure, la directora de l’ICAEN (Institut Català de l’Energia), Sra. Maite Masià, i pel Director del KIC InnoEnergy Iberia, el Sr. Mikel Lasa.

Un any més, les Jornades van comptar amb gran afluència d’assistents, doncs van participar més de 150 persones, entre professionals de la indústria, personalitats d’ens públics i investigadors i estudiants de diverses universitats.

Es van exposat temes d’índole mol diversa, tots vinculats a les Smart Grids, fet que va contribuir a enriquir el contingut de les Jornades, que enguany comptaven amb ponents del KTH (Royal Institute of Technology de Estocolmo), del AIT (Austrian Institute of Technology), de l’Imperial College de Londres, d’ENDESA, de la fundació FUNSEAM y del CITCEA-UPC, amfitrió de la trobada.