Primer punt de cÓrrega que permet al vehicle elŔctric retornar la seva energia a la xarxa

Data: 25/06/2012

El passat 7/06/12 Endesa va presentar per primera vegada a Europa el primer punt de cÓrrega que permet subministrar l'energia disponible en la bateria del vehicle elŔctric a la xarxa elŔctrica. Aquest punt de cÓrrega incorpora la tecnologia V2G (vehicle to grid - del vehicle a la xarxa) i tambÚ V2H (vehicle to home - del cotxe a casa), de manera que l'usuari podrÓ vendre la seva energia al sistema elŔctric o subministrar energia a la seva llar des del vehicle.

Aquest innovador sistema s'ha realitzat en el marc del projecte NOVARE V2M (Vehicle to Microgrid), que estÓ finanšat i impulsat per Endesa, la investigaciˇ del qual i el desenvolupament el lidera el Centre d'Innovaciˇ Tecnol˛gica en Convertidors EstÓtics i Accionaments (CITCEA) de la Universitat PolitŔcnica de Catalunya (UPC) i que compta amb la participaciˇ de l'Institut d'Investigaciˇ en Energia de Catalunya (IREC). Aquest projecte busca impulsar les xarxes elŔctriques intelĽligents (Smart Grids), desenvolupant eines que permetin optimitzar la producciˇ i la distribuciˇ d'energia elŔctrica, facilitant l'equilibri d'oferta i demanda entre generadors i consumidors.

Les proves reals d'aquest sistema s'han presentat al CongrÚs Internacional de Vehicles IntelĽligents organitzat per l'Institut d'Enginyers ElŔctrics i Electr˛nics (IEEE), que per primera vegada s'ha celebrat a Espanya. El punt de cÓrrega que es va presentar a la comunitat cientÝfica internacional s'instalĽlarÓ a MÓlaga, en el marc del projecte ZEM2ALL, liderat tambÚ per Endesa, en l'˙ltim trimestre de l'any, juntament amb altres 5 punts tambÚ bidireccionals, 16 punts de cÓrrega rÓpida i altres 200 de cÓrrega convencional.

MÚs informaciˇ en: http://www.endesa.com/es/saladeprensa/noticias/paginas/v2g.aspx