El CITCEA-UPC participa en el projecte SURTIDOR amb el recolzament del Plan AVANZA

Data: 24/11/2010

El CITCEA-UPC participa en el consorci públic-empresarial liderat per l'empresa GH electrotèrmia per dur a terme el projecte SORTIDOR.

Finançat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç dins del Plan AVANZA, el projecte té com a objectiu el desenvolupament experimental d'una estació de recàrrega ultra ràpida de bateries per al vehicle elèctric. De la mateixa manera, es pretén avaluar l'impacte d'aquestes "electrolineres" en les infraestructures de distribució elèctrica del país, la fiabilitat i durabilitat de les bateries d'ió-liti, i l'adaptació d'aquestes instal•lacions a tot tipus de vehicles.

En el consorci hi participen diverses empreses del sector com GH Electrotèrmia Saft Baterías, Iberdrola Generación, Endesa Enginyeria, Tallers Herga, Desarrollo Automovilidad, l'Institut de Tecnologia Elèctrica i la Universitat d'Oviedo.

Aquest projecte es troba dins del "Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica 2008-2011" i el codi de projecte és TSI-020302-2010-127.