Visita a l’empresa Juan Capella

Data: 09/05/2008

En el context de l’assignatura Taller Elèctric d’Automatització impartida a la ETSEIB (UPC), el divendres 9 de maig de 2008 un grup d’alumnes i un professor, va realitzar una visita a l’empresa Juan Capella.

L’objectiu de la visita era apropar la realitat industrial als alumnes i que aquests poguessin identificar i veure matèria treballada a l’assignatura i conèixer nous camps.

Juan Capella és una empresa especialitzada en el disseny i fabricació de línies completes de maquinaria per la producció d’envasos metàl•lics. Aquestes línies de producció estan altament automatitzades i presenten diversos elements interessants a ser observats.

Una part important d’aquesta automatització ha estat realitzada per l’empresa B&R especialitzada en equips i aplicacions de control de moviment (motion control).

El personal de Juan Capella i de B&R va explicar en detall les diferents parts d’una màquina per produir llaunes i quines eren les parts més importants, delicades i decisives per realitzar alta producció amb alt aprofitament de material.

La valoració global de la visita és molt positiva ja que va impulsar l’interès per un ventall de coneixements estudiats a l’assignatura i durant la carrera en general.