Jornada d'eficiència energètica en la distribució de l'energia elèctrica

Data: 30/05/2007

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) y la Càtedra EndesaRed d’Innovació Energètica van organitzar el passat dimarts 29 de maig de 2007 una jornada sobre la eficiència energètica en la distribució de la energia elèctrica en l’Escola d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

En aquesta jornada es va parlar sobre temes que afecten decisivament al futur de la nostra societat. Entre ells, la dependència energètica del país, la qualitat de servei a l’usuari, l’aprofitament dels recursos o la reducció d’emissions de gasos contaminants a que obliga el protocol de Kyoto. També es va parlar de la millora de la eficiència en les Xarxes com a una de les opcions possibles per abordar aquests problemes. Això va engegar un animat debat entre les administracions i les empreses sobre com fer-ho, qui hauria de pagar els costos de la modernització i quin marc jurídic s’hauria d’aplicar. Es van poder escoltar les opinions dels representants institucionals (Ministeri i Generalitat), de la indústria i de la universitat.

Amb aquest acte, la universitat vol refermar el seu paper actiu i dinamitzador i ésser una plataforma de discussió en temes de màxim interès social i empresarial.